PONNYAKUTEN- VILMA TYCKER TILL!

Ponnyakuten
Sveriges mest följda hästpogram, japp.
Jag skulle tro att varenda småsak som en häst är rädd för görs till ett problem. Alla vill vara med. Men när man såg på uttagningen så förstod man att det är faktiskt för många ekipage ryttaren som gör fel, inte hästen som är rädd. Och då menar jag att man kanske tror att hästen är rädd för sprayflaskan men egentligen är den rädd för att du kommer viftande med den för snabbt.
Jag gillar Ponnyakuten, men som med alla bra saker så finns det även dåliga. Jag tycker att dom har helt rätt inom hästhantering och jag tycker det är bra att dem gör så mycket från marken. Även fast jag inte varit med så har man ju lärt sig väldigt mycket och det är positivt, eftersom att slutändan blir en bättre hästhållning i Sverige.
Det jag tycker är dåligt är att man inte reagerar om hästen reagerar för ryggen? Jag skulle direkt kolla igenom träns, sadel, hästen och tänderna. Det visar på hur ärliga hästar är, dem vill oftast göra sitt bästa även fast det gör ont.


Jag älskar ponnyakuten, men kom ihåg mitt favorit ordspråk:


DÄR KUNSKAPEN TAR SLUT, TAR VÅLDET VID.


Så? Vad tycker duu om ponnyakuten? :D

Kommentarer

Kommentera du också!

Namnet var...:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt och osynligt)

Blogg eller hemsida?

Skriv vad du vill:

Trackback
RSS 2.0