TÄVLINGEN!

Hopptävling idag, jajamen. Det var blåbärshoppning, och clear round. Jag vaknade hemma, åt frukost och sedan åkte vi ut till stallet där mamma startanmälde mig, medans jag borstade, smörjde stövlarna och bytte schabrak!
Sedan så gick jag banan, sadlade Lukas och skrittade fram typ i en kvart, för dem hade problem med ljudet. Hoppade fram, det kändes awesome, så jag gick ut och väntade på min tur. Det gick jättebra att hoppa, vi började med Clear Rounden. Hon kändes lagom mjuk, lagom taggad men ändå framme och på g! Rosseffett blev det :D Älskar min sötis ♥
Sen var det dags för klass 2, blåbärshoppningen. Gick banan, red fram och allt det man brukar göra. Sen kom jag in på banan och hon var verkligen fin, grunden gick jättera och omhoppningen med, bara det att jag red lite för lång väg på ett hinder. Och så har hon liten galopp, så är hon, så det var lite synd. fick tiden 21 sekunder. Och här kommer dagens händelse! Maja red på 17,25 sekunder, alltså snabbare än mig, och vann.
Men eftersom att dem hade haft problem med sekreteriatet (ljudet) så hade dem behövt flytta det längre bort, och såg alltså inte lika bra. Maja fick pris, galopperade ärevarv, men sedan så kom våran ridlärare på att hon lagt en slags volt och passerat startlinjen två gånger i grunden, alltså korsat sin väg. Så jag vann i stället, fick rosett. Blev ju lite tokigt och det känns konstigt, men ja, så är det.

Inte för att rosetter och sådant är så viktigt för mig, men det var kul att vinna även fast det blev lite konstigt. Det viktigaste var att min lilla tjej lyssnade bra och att vi hoppade fint, och kom felfritt. Och det gjorde vi, och jag är nöjd. (jag och maja är föresten bästisar så jag är självklart inte arg, det blev bara ett jätte stort missförstånd mellan alla.)

Så en vit rosett och en gulblå blev det :D

Kommentarer

Kommentera du också!

Namnet var...:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt och osynligt)

Blogg eller hemsida?

Skriv vad du vill:

Trackback
RSS 2.0