Dagens ridpass

Idag så valde jag och Hanna ut två outfits till två träningar för mig & Tin (:D) och sedan städade vi lite i sadelkammaren. Jag hjälpte henne även att tömköra in Laban (Hannas häst) lite, det var jättekul och lärorikt! Först började vi med att sätta på en gummisnodd så att han skulle bli lite lugn och jobba ordentligt med ryggen. Spände fast tömmar som var rundade framtil i tömmen för att lätt kunna glida genom hålen (bra så att dom inte fastnar!) och sedan gick Hanna framtil och ledde medans jag höll i tömmarna. Jag måste säga att vi gjorde det väldigt bra med tanke på att det var Labans första gång. Efter ett tag kunde Hanna släppa och i slutet tömkörde Hanna jättefint och Laban hade fint, avspänt steg och jobbade bra. Duktiga! Vi klarade skritt, trav, raka spår och böjda, så Laban var riktigt duktig, och Hanna med. Jag var mest med som titta-på-stöd och hjälpte Hanna litegranna.

Sedan gick jag upp och redd Spättan, vi bytte hästar under lektionen och Spättan är väldigt pigg. Vi gjorde en bra övning, men jag har gjort den förut, fast det gick inte så bra. Det blev kaputt! I slutet var hon dock fin i galoppen och när jag travade av. Det är en unghäst, och som min ridlärare sa, så får man ta det med ro. Dock så ska jag aldrig skaffa en pigg häst, kemin fungerar inte riktigt för jag får panik!

Efter det gick jag ner och skrittade och travade Cooper i en halvtimma. Han var lite stel i sidorna men hade ordentlig framåtbjudning så jag tror (och hoppas) att behandlingen fungerar bra.
Fick sjuts med Emma en bit hem, tog bussen och så hämtade pappa mig med Mc Donald´s mat (min favorit!)!

Imorgon blir det avslutningshoppning med Lukas, sista gången forever, skritt och ordentlig borstning med Cooper och sedan middag hemma hos min ridlärare Elin med resten av DS-gruppen! Efter det åker jag hem till Tilda och sover där.

/Vilma

Kommentarer

Kommentera du också!

Namnet var...:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt och osynligt)

Blogg eller hemsida?

Skriv vad du vill:

Trackback
RSS 2.0