Färdigpackat, klara, färdiga - kör!

Idag så kom jag till stallet vid 12 och åkte hem vid 5. Det blev lite transportskyddskris, Coopers var borta, men jag fick låna Hannas. Vi har ett par Equigards och ett par Eskadrons, men Equigards var borta och Eskadrons är sönder. Jag tog transportskydden (Tack igen Hanna!), ett fleecetäcke, lädergrimma och grimskaft i en påse och ställde utanför boxen. Sedan fyllde jag ett hönät han kan ha i transporten och hämtade en vattenhink, ställde det i foderkammaren.

Sedan så smörjde jag tränset och luddskydden, packade skydden i en påse och lade tränset över sadeln. Packade ner ridhandskar, spö, hjälm, ridstövlar i samma påse, och ställde ryktväskan bredvid. Stoppade ner extra mycket godis så att han inte blir ledsen. Ställde även ut sjuklådan, hönsmamma...

Imorgon så är det bara att packa in allt i transporten, ta med mer hö och havre så kan vi åka sedan! Skritturen med Ida gick bra, det var jättemysigt. Efter det så fixade jag länge med Cooper så att han är riktigt fin imorgon!
/Vilma

Kommentarer
Sara Kommenterade...

Hejsan! :) Fin blogg ni har^^

Bloglovin byte? :D

Datumet 2011-12-28 och klockan 15:36:27 Vi tackar för din kommentar!
URL: http://cclarstroom.blogg.se/

Kommentera du också!

Namnet var...:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt och osynligt)

Blogg eller hemsida?

Skriv vad du vill:

Trackback
RSS 2.0