Gårdagens ridpass- Dressyrspecial

Red ju somsagt igen i DS (dressyrspecialen) med Victor!
Till en början var han väldigt seg och stel. Men sen började han mjukna upp. Vi gjorde ingen övning direkt utan alla skulle få visa upp ens speciela gåva, alltså det man är bäst på. Jag valde ökad trav, då Victor kan verkligen öka om han vill. Han ökade superfint mendet var svårt att behålla formen, men han längde verkligen jättefint. Under ridpasset körde jag mycket skänkelvikningar för att få han mjuk och rund.

Galoppen är fortfarande något vi måste jobba på, då han blir lång i halsen och tappar "energin" Så några gånger under passet ställde jag mig upp och släppte fram han. För att få han ha den energin i vanliga galoppen också.

I slutet utav ridpasset körde vi en Kadrill. Det gick bra han var lite tjurig om dom andra hästarna kom för nära. Men gjorde inget. Han red brevid Gry som är en fjording. När vi köpte Victor sa dom att han var "rädd" för fjordingar men han och Gry blev väldigt bra kompisar.



Kommentarer
Yourewolch Kommenterade...

KADRILJ!!!!!! SÅ stavas det. ;)

Datumet 2011-12-17 och klockan 13:08:55 Vi tackar för din kommentar!

Kommentera du också!

Namnet var...:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt och osynligt)

Blogg eller hemsida?

Skriv vad du vill:

Trackback
RSS 2.0