Linn, TeamSl

Shit vad tjejen är cool! Ta er tid att läsa det är verkligen värt det :) 

Alla ni som driver en blogg, ta er tid och läs.

2011, vi är 2011′s internet-generation som sparkar igång internetföretagande rejält!

Jag satt och tänkte lite på allt som jag fått uppleva och kommer få uppleva tack vare bloggandet igår, och kom fram till hur JÄVLA HÄFTIG bloggvärlden är! Titta bara på horsespot.se som är sveriges största portal för hästbloggar, där finns flera hästbloggar med olika inriktningar och olika drivna människor bakom varje sida. Coola vuxna människor bakom portalen, som säger nej tack till elakt drivna bloggar och tar emot ungdomar med mål och inspirerande bloggar! Jag är stolt och glad att få tillhöra er

Dessyrmupparna är ju t.ex på G med att släppa en egen kollektion, hur ballt är inte det? Dessutom, det lilla man fått se genom deras blogg, är den ju dösnygg – nästan så att jag är lite ledsen över att inte ha en dressyrsadel… Jag ska få föreläsa på en skola inför ungdomar, Nellie blir sponsrad av Hööks, ett av sveriges största ridsportskedje. Personerna bakom varje blogg är olika, passar till olika uppdrag – och blir upptäckta av olika företag & gör olika uppdrag! Allt detta igenom våra bloggar, efter våra kvällar bakom skärmarna, efter våra tårar över skvallerbloggar, anonyma kommentarer och trissta pik-bloggare – efter slit och skratt bakom skärmar i olika delar av landet.

Jag tycker att det är så sjukt coolt, bloggvärlden är en häftig värld.
ALLA ni som driver en blogg, oavsett vilken blogg, NI är delaktiga. Ni har erat ansikte utåt, öppna och välkomnat resten av omvärlden. Oavsett om det är för 6 stycken läsare eller 6000 läsare, så är ni en av oss, en av blogg gänget och internetgenerationen 2011. Ni vet aldrig när rätt människa snubblar in på eran blogg, och din livs chans ligger framför dig. 

Det ÄNDA jag har att tipsa om, om jag skulle ge ett råd till alla er med bloggar som drömmer om att få större bloggar, samarbeta med företag och kunna driva era bloggar som företag med månadslön – TÄNK på vad din blogg innehåller. Innehållet i din blogg – speglar dig, i andras ögon. Jag har som måtto: Varenda litet ord i hela min blogg ska jag kunna stå för, oavsett situation. Den målgruppen man tjänar på att komma åt, är seriösa välmående människor. Det gör du inte genom elak provokation, även om man kan tro det. Jag vet hur frestande det är att vilja skriva ett långt svar på tal till en anonym kommentar eller till något inlägg på någon annan blogg, men tänk då: vissa strider är inte värda att ta.
Ska du slå ner alla på vägen mot ditt mål, kommer du aldrig ha energi kvar att kämpa med när du väl ska sista biten mot toppen. Le istället åt avundsjukan, låtsas som ingenting, och vänta ut omvärlden medans du fortsätter framåt i rak rikting – mot DITT mål.
Jag hoppas att ni kan snappa upp lite av det jag menar, det kommer hjälpa er framåt på ett schysst och sunt sätt, tror jag. Din blogg speglar dig, din blogg är ditt varumärke – var rädd om det. Tänk längre, ovanför avundsjukan och framåt.


/Ida


Kommentarer

Kommentera du också!

Namnet var...:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt och osynligt)

Blogg eller hemsida?

Skriv vad du vill:

Trackback
RSS 2.0