Mina favoritbloggar

Jag läser många bloggar och är i princip bloggberoende.
Min favoritblogg är Carlsson På Taket, en grym blogg med varierat innehåll och mycket utrustning, en blogg i precis min smak helt enkelt! Sara verkar dessutom ha en väldigt vettig syn på hästhållning, hon uppdaterar tyvärr inte lika mycket som förut men hon uppdaterar med genomtänkta saker. Så ett stort plus till henne!

http://carlssonpataket.se

Bloggen som jag lite senare checkar in är Johanna Grant. En grymt smarttänkande tjej som för det mesta har en fin stil på utrustning. Hon bjuder på fräscha, fina bilder och ger en hemtrevlig stämning, hon är väldigt nytänkande och mysig. En förebild- helt klart.

http://johannagrant.se

En lite mindre blogg som jag även kollar ofta, är Ebbas Ponny Prylar. Hon skriver mest om utrustning, vilket jag älskar och vi har för det mesta samma smak.

http://ebbasponnyprylar.devote.se

Sedan kollar jag förstås Dressyrmupparna, dock intresserar inte Linns inlägg mig längre. Ingrids däremot tycker jag supermycket om, bloggen är ju förstås bra, men det känns som att den sjunkit litegranna.

Team SL älskar jag, båda två, eftersom att dom är otroligt vettiga och inte rädda för att ta dom känsliga diskussionsämnena. Linn har en underbar, rak attityd som gör en glad för varje inlägg man läser, och Sofia är otroligt duktig på hästarna, och har en klar hästhållning med ett roligt språk. Det gör bloggen till en höjdare.

Ponny och Ryttare kollar jag ibland, dom tycker jag om, ibland Dressyrfjollorna mest för att man ser dom överallt (dom är dock lite tråkiga ibland). Nellie Berntsson för att se vad som hänt henne (grym tjej!), och så förstås mina vänner, Dressage World osv. Annars blir det mest inklick på vad som man hittar.

På skvallerbloggsfronten har jag slutat läsa Ponnysanning eftersom att deras blogg skriver enligt mig helt genomtråkigt skvaller om att Nellie stavat fel på ett namn. Det är vad jag tycker, okej?
Inget skit om det, tack. :) Nyaste bloggen Ryttarmosaren.blogspot.com är dock riktigt underhållande och skriver okej skvaller. Alltså, dom är okejsnälla.

Sedan klickar jag inte på dom här Jacob & Nicholai och dom ibland. Dom ger mig inget och jag kollar dom bara när jag har tid.

Kort och gott läser jag mest hoppbloggar, älskar hopp fast jag är dressyr haha, och klickar mig mest runt. Håller ni med mig, eller har ni en helt annan åsikt?
/Vilma


Kommentarer

Kommentera du också!

Namnet var...:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt och osynligt)

Blogg eller hemsida?

Skriv vad du vill:

Trackback
RSS 2.0