Nu: Stallet och Transportfix

Imorgon (!!) åker vi till Kliniken i Örebro med Cooper. Så idag ska jag till stallet, tänkte först ta och mocka, fixa mat och byta vatten, men sedan börja fixa hans saker till imorgon. Jag är ganska hönsig av mig och tycker det är bäst att packa ner allt som man kan tänka sig behöva. Cooper tycker dock om att åka transport så jag tror inte det blir några större problem.
Min checklista:
  1. Transportskydd, lädergrimma, grimskaft och fleecetäcke i en påse, häng utanför boxen.
  2. Göra iordning hönät, ställ i foderkammaren.
  3. Smörja träns och lägga det i packhögen.
  4. Sadel till packhögen.
  5. Rent schabrak till packhögen.
  6. Smörja mina ridstövlar och stoppa ner dom i packhögen.
  7. Ridhjälmar + handskar + spö till packhögen.
  8. Ryktväska till packhögen.
  9. Göra rent luddskydd till packhögen.
  10. Ta med sjuklådan, utifall att.
  11. Longerlina!
Dem flesta punkterna är "utifall att" punkter. Idag tänkte jag ta en lång skön skrittur med Cooper, ute.
Mysigt!

/Vilma

Kommentarer

Kommentera du också!

Namnet var...:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt och osynligt)

Blogg eller hemsida?

Skriv vad du vill:

Trackback
RSS 2.0