Övningar och banor för hästhoppning- idee

Fick en bok i julklapp. Där det står om olika övningar och banor för dig och din häst. Vissa lite svårare och vissa lagom nivå. Jag blev mest förtjust i dom olika övningarna. Och så fick jag en idee.

Varje vecka väljer jag ut en övning i boken och skriver om den här på bloggen. Varför den är bra, vad ni övar och hur det ser ut. Så att även ni kan ta del av den bra boken. Jag tar en bild på övningen (finns i boken) och lånar text om varför den är bra (finns i boken)  Tex.

Klockan - Hästen tränas på att hoppa på böjt spår och volt. Övningen består av fyra hinder.... och en massa mer.
Tar bild och lägger upp. Kan även skriva om jag prövat banan eller ej och vad jag tycket om det.
Men jag gör det ändas om ni skulle tycka det vore kul, ni kunde även komma med ideer kanske tex "min häst är väldigt svag och har svårt att byta galopp" Och då letar jag efter det och skriver en bra övning.
Skulle ni vilja att jag skulle börja med "veckans övning"? Snälla kommentera om det skulle vara kul.


/ Ida och Victor

Kommentarer
Elin Kommenterade...

Låter som en toppen idé :)

Datumet 2011-12-29 och klockan 17:29:28 Vi tackar för din kommentar!
Josäfin :> Kommenterade...

Snygg blogg :D

Datumet 2011-12-29 och klockan 19:53:02 Vi tackar för din kommentar!
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Madeleine Sülla Kommenterade...

Den boken har jag också, tycker den är väldigt bra :) Inte alltid man har inspiration och vet vad man ska göra när man rider, och då är ju den boken perfekt!

Datumet 2011-12-29 och klockan 19:55:21 Vi tackar för din kommentar!
URL: http://msylla.blogg.se/
Lina <3 Kommenterade...

Charmig blogg! :D

Datumet 2011-12-29 och klockan 23:02:39 Vi tackar för din kommentar!
URL: http://ponnysmurfarnas.blogg.se/

Kommentera du också!

Namnet var...:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt och osynligt)

Blogg eller hemsida?

Skriv vad du vill:

Trackback
RSS 2.0