Privatlektion

Idag red jag privatlektion på Victor för Nicole. Vi försökte mest jobba på att få han go och rund i formen. Ibland blev han jättefin och gav verkligen efter. Men ibland låste han till, tex. en gång när jag skulle öka traven på volten så kicka han och liksom bara sprang iväg men jag var bestämd och sa emot.
Han fick även en dusch om benen så slapp han all lera. När jag skulle fixa han för lektion så var jag ensam i stallet och det gillar han inte. Men när vi fick han vägrade han vara ensam, bara stog och skrapade och skrapade men nu har han blivit mycket bättre. Vilket är superkul!

Skrev även upp mig på en Caprilli tävling den 6/1, Caprilli är en blandning av dressyr och hopp.
Skrev också upp mig på julaftonskadriljen.

/ Ida och Victor

Kommentarer

Kommentera du också!

Namnet var...:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt och osynligt)

Blogg eller hemsida?

Skriv vad du vill:

Trackback
RSS 2.0