Tävlingar 2011/2012

Blev lite inspirerad av Idas inlägg så tänkte ta och skriva lite om mina tävlingsplaner. Jag tränar stenhårt med Tin-Tin ca. ett pass i veckan, då det är en ridskoleponny, och det går verkligen framåt! Vi tränar för Elin som passar oss perfekt och jag har verkligen hittat honom.

Tillsammans tävlar vi i Ponnycupen, en cup där man rider andras och sina egna hästar. Vi har en så länge tävlat 2 gånger hemma, på den ena gick det inte alls, och på den andra vann vi! Jag har fått en förfrågan om jag vill "kvala" in till dvs.3 med Tin, det är ett möte vi ska gå på, och den chansen ska jag ta. Har hyfsat god tävlingsvana nu.

Tyvärr så tävlar jag nästan ingen hoppning förutom klubbhoppningar, dels för att min b-ponny tid har börjat rinna ut och dels för att mitt dressyrintresse börjat ta över. Jag tränar dock fortfarande Lukas, och tillsammans har vi vunnit en tävling, fått två clear round placeringar, kommit trea på en och tvåa på KM. Vi har fått en placering i varje tävling och det har knappast berott på mig- det är Lukas som är den stensäkra.

Cooper har jag aldrig tävlat, för att varje gång så har det kommit något annat mellan. Men det gör faktiskt inte så mycket, för mig så är träningen viktigast. Så länge jag inte lider av det ser jag inte nån större idé att kasta ut mig och Cooper på en tävlingsbana innan jag är 100% säker på det.

Så till nästa år så hoppas jag att det blir ännu mer ute på tävlingsbanorna- och för hoppningsvis med Ida- inom dressyr.

/Vilma

Kommentarer

Kommentera du också!

Namnet var...:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt och osynligt)

Blogg eller hemsida?

Skriv vad du vill:

Trackback
RSS 2.0