Uteritt

Idag så vaknade jag ganska tidigt, eller relativt för att vara mig, klockan nio. Sedan så åt jag frukost, kollade på film och klädde på mig, och efter det fick jag sjuts till bussen! Åkte ut till stallet, mockade och hämtade hästen i hagen. Han var inte farligt lerig, men jag borstade i ca. 40 min, skyddade och satte på reflexband runt skydden (dressyrtanten använde teknik skydd!), sadlade, satte på ländtäcke, tränsade och så red jag iväg med Hannas mamma, Ulrika, som red Laban.

Allting gick bra tills vi kom till sträckan där man går på en stig längs sommarhagen. Där så prasslade det till, och Cooper reagerade. Det var ett djur som hade dragit ner tråden och där satt det ett plastband, som Laban råkade trassla in sig i. Ulrika hoppade av för att försöka ta bort den men då så fick Laban panik och började hoppa runt, klev på Ulrika som också blev intrasslad.

Jag ringde Hanna, fångade Laban och så red Hanna och Jag vidare. Som tur var så var det inte något väldigt farligt med varken Laban eller Ulrika, men det hade kunnat gå så illa... Det blev iallafall en mysig tur tillslut, dock lite kall, utan krav med bara lite trav inslag.

Efter det borstade jag, städade skåpet och åkte hem!

/Vilma

Kommentarer

Kommentera du också!

Namnet var...:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt och osynligt)

Blogg eller hemsida?

Skriv vad du vill:

Trackback
RSS 2.0