MIN ÄLSKLING!

Jag tänkte berätta hur läget med pluttisen är just nu.

Cooper står nu på sommarbete, med alla valackar på Siggesta (inklusive ridskolehästarna). Han har gjort det i 2 veckor och ska göra det 2 veckor till. Efter det är förhoppningarna att benet är bra, så vi börjar med en veckas ledande. Efter det så en veckas skrittande på lång tygel, sedan en vecka på kort och sedan en vecka till på kort tygel. Efter det lite trav och reagerar han inte då så utgår vi ifrån att han kan sättas igång.

Ifall fallet är så att han inte är okej så tar vi ut veterinären och bestämmer om det är någon idé att åka in till en klinik. Om inte får vi försöka hitta ett nytt hem till våran älskade. Men vi hoppas att han har läkt förstås!

Vi har bestämt att om han blir bra så stryker vi hoppningen. Han får inte bli överbelastad. Synd då han verkligen älskar att hoppa, men det är det klokaste vi kan göra. Då så ska han iaf vara i form till någon klubbtävling i dressyr och då satsar jag på en start, och sedan åka ut till våren på någon lokal.

Jag har bestämt mig att skola om mig till dressyrryttare då jag är ganska rädd för att hoppa, om jag inte sitter på Lukas vill säga. Planen är att starta fälltävlan någon gång i framtiden, men inte med min bäbis.

Vi väljer att prioritera efter Coopers bästa och vi har bestämt oss för att lita på veterinären. Gammelgubben är 20 år. Han tror att han är 5 men hans ben är 20.

Han betyder allt.

Kommentarer

Kommentera du också!

Namnet var...:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt och osynligt)

Blogg eller hemsida?

Skriv vad du vill:

Trackback
RSS 2.0