Visste du det?


* Min pappa är en av Sveriges elittriathleter och tränar jämt. Vi har bland annat varit på em i frankfurt (han vann sin åldersklass), 2 gånger på vm på Hawaii, och flera gånger på SM i kalmar. Triathlon är en sport när man först simmar 3.2 km, sen cyklar 18 mil och sedan springer ett maraton. Allt direkt efter varandra. Idiotsport.

* När jag var liten så drömde jag om att bli delfinskötare. Faktum är att jag simmat med vilda delfiner på Hawaii, vi var bara på en badstrand när en massor av delfiner dök upp! Nu för tiden vill jag bli dressyrryttare eller läkare. Jag tror jag skulle kunna lyckas då jag är galet envis!

* När jag känner någon så babblar jag hur mycket som helst, gör hel konstiga saker och skämtar om allt. Men så fort jag möter nya människor drar jag ihop mig till en fladdermus och blir superblyg. Samma sak när jag var liten, tills jag var 4 år pratade jag ingenting. Sedan dess brukar mamma säga att jag har pratat ikapp det.

* Jag har 3 syskon, Vera som är 17, Vilgot som är 9 och Vincent som är 4. Vincent är 4 månader förtidigt född och ganska liten därför.

* Jag fyller år 12 Oktober.

* Jag är halvfinsk, pappa är från Finland. Det var från hans sida jag ärvde mitt fula hår.

/Vilma

Kommentarer

Kommentera du också!

Namnet var...:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt och osynligt)

Blogg eller hemsida?

Skriv vad du vill:

Trackback
RSS 2.0