Dressyrtävlingen

Idag var det dressyrtävling ju, LC:1 på Tiara, en häst som jag för en vecka red för första gången på 4 år. Det gick faktiskt bra! Red ihop 57,78 %, vilket inte är bra, men det var bara för att hon helt sackade ihop inne på banan i ridhuset, för det var så varmt. Hon är ju trög, och jag glömde spöt på framridningen, så fick inte med det in i Collectingring... Hon bröt av i galoppen men jag är NÖJD, hon brukar alltid gå för lågt i formen, lägga sig bakom hand, men domarn skrev "trevligt ekipage med fin form på hästen som tyvärr miste frammåtbjudningen idag", eller något i den stilen.

Stolt över mig själv, nästa gång så ska det gå ännu bättre :D

Vad tycker ni?
Bilder från världens bästa Veronica,
www.bburman.blogg.se

Ebba som var protokoll skrivare sa senare till mig att domaren hade sagt att vi var ett fint ekipage och att det var synd att Tiara var så seg, och att om hon hade gått fram bättre hade jag fått högre procent!

Känns som bra feedback, taggad till tusen att höja mig till nästa tävling!


Kommentarer
Wilma Kommenterade...

jätte fin blogg <3 :)

älskar din häst cooper <33

han är ju jätte fin :P

men du och tiara så jätte fin tsm ut ;)

Datumet 2011-06-06 och klockan 16:49:12 Vi tackar för din kommentar!
URL: http://sugaarbabe.blogg.se/

Kommentera du också!

Namnet var...:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt och osynligt)

Blogg eller hemsida?

Skriv vad du vill:

Trackback
RSS 2.0