En dröm.

Jag har många gånger stått vid ridbane staketet och undrat varför jag inte kan rida som dom, mina instruktörer och liknande.
Jag har längtat och trevat.
Och jag har satt upp mål som fått mig känna mig bättre.

Jag har alltid varit en person som står på sig. Som säger ifrån när någonting känns fel och som säger emot om jag inte förstår. Jag är inte den som sitter tyst i ett hörn och ser på när andra fightar, jag är med i fighten! Jag bryr mig om vad jag gör och skiter fullständigt i vad andra tycker om kläder osv. för jag är den jag är, och ingen annan! Jag pratar, för jag vill det, jag håller käft när jag vill det. Jag mår typ aldrig dåligt för jag tänker POSITIVT! Jag har nästan aldrig prestationsångest. Detta gäller i skolan.

Men när det kommer till ridningen så kommer också problemen.

Jag får sådan himla prestationsångest. Jag vet hur jag vill ha det, även fast jag vet att det är orealistiskt. Jag pressar mig för hårt och kräver saker av mig som är omöjliga. Jag blir irriterad över mig själv, för att jag låter det gå ut över hästen jag rider och för att jag låter mig göra det!

I 4.5 år har jag inte kunnat rida. Och så bara kunde jag rida på riktigt helt plötsligt. Ni vet inte hur mycket jag har utvecklats på en termin, hur mycket Tin-Tin och Cooper har lärt mig och hur ovärderlig dem lektioner jag har tagit för Nicole varit. Jag utvecklades till en helt annan person, jag kunde plötsligt kritisera mig själv, och göra mig bättre! Min hand som alltid varit för stökig har blivit galet mycket bättre, den är inte perfekt men den är bättre.

Sista gången jag red på riktigt med min älskade häst så kände jag mig riktigt glad. Jag kunde rida! Han gick som en klocka i en stadig form med aktiverade bakben. Själv red jag med känsla och jag kunde avläsa honom perfekt. Mina hjälper var små och det var mitt livs bästa ridpass.

Tin-Tin har också varigt väldigt underbar att rida. Vi har utvecklats och så ska det fortsätta under nästa termin! världens bästa Tintus, helt klart.

Så, vad tycker ni? Verkar jag ha utvecklats?
I vintras:


Innan hältan, sista ridpasset:

Och det bästa ridpasset med TinTin:

Har jag förendrats? Själv tycker jag det!

/Vilma & Cooper

Kommentarer
Anonym Kommenterade...

Jaaa, absolut och de e en känsla när sånt händer!!!

Datumet 2011-06-30 och klockan 08:37:23 Vi tackar för din kommentar!
Undulat7889 Kommenterade...

Nej vilken fin häst du har! Och den där tintin tror jag att jag har sett på div.3 ponnydressyr! Visst var han med där! Han e verkligen JÄTTEFIN!

Datumet 2011-06-30 och klockan 19:35:45 Vi tackar för din kommentar!

Kommentera du också!

Namnet var...:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt och osynligt)

Blogg eller hemsida?

Skriv vad du vill:

Trackback
RSS 2.0