Gästbloggning hos Emilia

Cha cha! Emilias bästis Ida här! ♥
Hade tänkt att skriva lite om mig och min häst! Lite långt inlägg om mitt liv :)
Jag började rida när jag var typ 4 år, eller ridning kalla vi kanske det inte utan mer ponnyridning!
Jag red då på Gustavs berg stall och dom hade en häst vid namn Pia Lotta!
Men det var inte så rolig ridning så jag slutade
Pia Lotta


Sen tog jag ju som sagt ett litet uppebehåll och började sen igen på siggesta.
Då red jag en gång i veckan kanske på ridskolan och började älska hästar. Gick på ridläger och sånt.
Sen så när jag var 11 år så bestämmde sig våran familj för att köpa häst, det var ju inte bara min häst utan mina 2 systrars också.
Vi bestämmde oss för en d-ponny som heter Coral Tilda. Hon var ett sto som gillade det mesta.
Grymt fin i dressyren. Men Tilda gick inte igenom besiktningen. Men vi skulle ha henne på foder under sommaren, och pröva besikta igen. Men gick ej igen då heller så vi beslöt oss för att fortsätta leta.
(tilda blev även triangelmärkt)

Sen så åkte Nicole våran tränare ner till skåne och skulle träna. Och då såg hon victor.
Han var en d-ponny som var 10 år och en snäll och duktig kille!
Så vi åkte ner och provred och jag blev helt kääärr, och vi bestämde oss för victor och så blev det!
Han är den bästa hästen och jag älskar han. Han har tagit mig från skänkevikning till piaff.
Älskar dig ♥
Min gästbloggning hos emilia!
Tidinställt inlägg då jag är på ridlägerrrr :)))

Kommentarer
Anonym Kommenterade...

kan du inte lägga upp en film på när du rider piaff? :)

Datumet 2011-06-18 och klockan 19:08:50 Vi tackar för din kommentar!

Kommentera du också!

Namnet var...:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt och osynligt)

Blogg eller hemsida?

Skriv vad du vill:

Trackback
RSS 2.0