Veterinären.

♥Igår var veterinären där och hon sa direkt, på första uppsprånget: han är halt. Tack. Det värmde.
Dem böjde, sprang, longerade. han skötte sig fint min underbara lilla prins men det hjälpte inte: "han är halt på vänster fram fortfarande, och väldigt stel i bak men det är svårt att se om det är hälta eller stelhet efter vila. Han är dock bättre vid böjningen! Men han får vila hela sommaren, och han kan gå i betet efter några dagar i vanlig hage."
Positivt, antar jag, men ändå inte. Efter sommaren så ska vi skritta, sen trava och sen kolla om han haltar. Om han gör det är det nog "the end". Innan vi fick honom så hade han inte varit halv på 7 år och nu senaste halvåret 2 gånger.
Åh vad jag vill att han ska bli bra. ♥

Kommentarer
Anonym Kommenterade...

Har ni prövat att behandla hnm? Från min erfarenhet så brukar inte metacam, finadyne mm hjälp mot hältor. Lr åka in med hnm till klinik? Så att ni kan röntga/ultraljud mm. Fin blogg Lycka till!

Datumet 2011-06-15 och klockan 06:21:37 Vi tackar för din kommentar!

Kommentera du också!

Namnet var...:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt och osynligt)

Blogg eller hemsida?

Skriv vad du vill:

Trackback
RSS 2.0