Åsiktsinlägg- Mål

Mål har man i livet oavsett man vill eller inte, och ett mål kan vara både små och stora. Det kan lika väl vara att kunna spänna sadelgjorden som att starta dressyr SM. Men vad är dina mål? Och hur ska mål vara? För chansen finns att du pressar dig för högt över ribban- dit du egentligen inte kan hoppa.

 

Jag tycker att man ska ha mål i livet. Man ska ha mål som gör en peppad att fortsätta. Jag har några mål, som jag strävar efter. Man måste inte alltid NÅ sina mål, ibland så räcker det med att bara jaga efter det. Mina mål är att hålla ordning hos Cooper, rida bättre, bli en bättre fotograf och att starta en tävling på Cooper. Vilket jag faktiskt håller på att göra!

 

Men det finns en nackdel med målen. Tänk dig att ditt mål på höjdhoppsbanan är ribban. Du ska över ribban. Men hur många försök det krävs, vet man inte. För mål är ingen tävling, mål är en grej som ska få dig att känna dig säkrare och målmedveten, hitta rätt väg helt enkelt. Och när du uppnår ett mål, så sätter man upp nya.

 

Men man ska inte ha för stor press!

 

Nu är det din tur att bestämma dina mål. Nedan så hjälper jag dig lite. Nu låtsas jag vara en helt annan person, nämligen Anna!

Mina Mål.

En dröm: Rida i globen.

Ett mål med hästskötsel: Mocka noggrannare.
Såhär lång tid tror jag det kommer ta innan målet är uppnått:
1-2 månader

Ett mål med ridning: Hålla händerna mer stilla.
Såhär lång tid tror jag det kommer ta innan målet är uppnått:
1-2 månader

Ett mål med mig själv: Hålla bättre ordning.
Såhär lång tid tror jag det kommer ta:
ett halvår

Kommer jag uppnå målen inom 5 år? Ja

Vad ska jag göra för att uppnå målen? Rida mer lektioner, ta mer tid åt saker och ting och KÄMPA!

Vem/Vad kan hjälpa mig? Ridlärare och mig själv.

Vill jag lyckas? Ja.

 

Kopiera listan och gör den själv. Nu ska jag göra den by my self!

Mina Mål.

En dröm: Fixa en hästgård i Skåne.

Ett mål med hästskötsel: Hålla bättre ordning.
Såhär lång tid tror jag det kommer ta innan målet är uppnått: 1-2 månader

Ett mål med ridning: rida mer prydligt
Såhär lång tid tror jag det kommer ta innan målet är uppnått:
3-4 månader

Ett mål med mig själv: Hålla bättre ordning.
Såhär lång tid tror jag det kommer ta:
ett halvår

Kommer jag uppnå målen inom 5 år? Ja

Vad ska jag göra för att uppnå målen? Rida mer lektioner, ta mer tid åt saker och ting och KÄMPA!

Vem/Vad kan hjälpa mig? Ridlärare och mig själv.

Vill jag lyckas? Ja.


Kommentarer

Kommentera du också!

Namnet var...:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt och osynligt)

Blogg eller hemsida?

Skriv vad du vill:

Trackback
RSS 2.0