Coopers födelsedag!

Idag hade Cooper födelsedag. Och den blev händelserik, haha...

Först så åkte jag ut till Cooper för att rida och bli fotad, och då ringer Anne och frågar ifall jag vill gå ponnyrunder, så det gjorde jag. Sen så hade Flipps glömt sin kamera hemma, så jag blev inte fotad.

Mockade, fixade mat och borstade Coopan med mitt "Moraliska Stöd", alltså Iris. Red sen upp till banken med Filippa-Lambick, Lycke-Leo och Tilda-Comet.
Red och det gick bra, han kändes fin. men sen så snubblade han till, sadeln hamlade på snedden och jag ramlade av. Cooper stannade kvar och såg att jag levde, men när jag skulle ta tygeln så wrooom stack han iväg.
Påväg från Banken till Stallet så måste man korsa en väg. Men jag ringde till stallet och sa att han var påväg och sen red Lycke efter honom och jag började springa. Trodde han hade dött men han levde. Var så jävla rädd, grät bara av chock efteråt.

Han klarade sig med en avtappad stigbygel, ett avtappat bakskydd och tre små, ytliga sår.
Tog ut honom och gick, körde lite fritt eftersom att han kopplar av bäst då. Han skämdes så mycket! Han är ju trots allt en ärlig häst. Vera + Mamma kom ut och longerade och kollade att han inte haltade.

Han mådde bra och vi åkte hem. Men alla gör misstag, alla! Tilda den snälla igelkotten stannade med mig hela dan! :D
Det stackars födelsebarnet på numera 20 år. Älskar dig! ♥

Kommentarer

Kommentera du också!

Namnet var...:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt och osynligt)

Blogg eller hemsida?

Skriv vad du vill:

Trackback
RSS 2.0