Förlåt...

Jag har tagit bloggpause i två dagar, jag tröttnade lite och behövde lite lugn och ro :) Men nu är jag tillbaka, tur att man har en världsbäst Ida som håller bloggen vid liv. Så bästa bloggläsare, I´m back on track!

Idag var det hoppträning, wiiiho. Vi hoppade studs och red på några bommar. Gick bra, hon är dock otroligt känslig för ljud som regn osv. så då taggar hon på lite extra. Framridningen gick bra, jag är ju ganska mjuk när jag rider fram och tänker mer på känsliga hjälper, sits osv. än formen vid hoppning. När jag galopperar fram så låter jag alltid hästen få ett varv att bara koppla av, hitta takten och komma igen. Man kan inte alltid rida direkt från början!
Hoppningen dådå.
Vi började att trava på bommarna, det var två "serier" med tre bommar i varje, dem låg längs ena långsidan. En serie var med långa avstånd, alltså behövde du länga väldigt mycket, och den andra serien var med små avstånd, alltså behövde du korta väldigt mycket. Gick bra, tycker jag hade henne under kontroll och att lägningarna inte blev vingliga och att inte kortningarna blev dragiga.
Sen började vi med att hoppa studsarna. Det skulle bli 5-studs serie, så vi började med en från höger varv, sen två från vänster varv osv. Det gick bra, övade mkt på sitsen eftersom att jag OFTA blir stående och att skänklarna flyger bak. Men idag så! Gick bra att hoppa 5 studsisarna och sedan så byggdes det om så att det blev 3 hjälphinder och ett galoppsprång och sedan ett stigsprång. Gick otroligt bra, med hjälphinder så kan du ju hoppa ganska högt, så runt 95-1 m hamnade vi på! Hon är så bäst min lill tjej!

Märks det att jag är skrivsugen eller?

Kommentarer

Kommentera du också!

Namnet var...:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt och osynligt)

Blogg eller hemsida?

Skriv vad du vill:

Trackback
RSS 2.0