Min hästhistoria


(för att komma till hennes blogg klicka på bilden)

Det är ju klart, jag börjar ju skriva om min ridhistoria lång inlägg men läsvärt!

Jag och min syster Ebba började med att "rida" på gustavsberg stallet, men det fanns bara en häst och man fick bara rida i fem minuter men jag tyckte det var kul att rida lila Pia- Lotta

Sen tog jag ett litet break, men sen började ju jag på Siggesta.
världens bästa stall!
Där snabbt blev ju Jossan min favorit, jag red en gång i veckan och liksom var ett vanligt ridskolebarn.

Men sen när jag började rida mer och mer. Men sen bästämde vår familj att vi skulle köpa häst och då är vi ju inte på början av sommaren 2010, Då provred vi en häst  ingen mer och vi bestämmde oss för coral Tilda. Hon var ett sto som var 15 år då, men Tilda gick inte igenom besiktiningen och såklart var vi väldigt lesdna.
Men vi ville inte ge upp så vi tog henne på Foder över sommaren. Hade en grymt kul sommar!

Men besiktiningen gick vi inte igenom, vi vart ju väldigt ledsna.

Men sen var Nicole vår tränare nere i Skåne och såg en D-ponny snäll å söt 10 år.
Så vi ringde och pratade med dom och åkte ner i Augusti? Då samtidigt som vi var där nere skulle vi också provrida Köhls hillman som var en pigg en.

Sen bestämmde vi oss för Victor den bästa

Vi fick victor i september 2010 och stormtrivs såklart!
Det har varit det  bästa beslut att välja Victor, han är så perfekt!

tex. idag efter jag hade ramlat av sa jag att han måste säga förlåt genom att lägga huvudet på min axeln. Efter en minuts tänkande gjorde han det. Det är liksom som han är en människa!
När jag är ledsen är han ledsen
När jag är glad är han glad. Det är verkligen KÄRLEK


Kommentarer
Liza Kommenterade...

Sååå gulligt!!!!!!!

Datumet 2011-05-20 och klockan 21:26:13 Vi tackar för din kommentar!
Mina Kommenterade...

Svar till Ida; Tack så sjukt mycket :)

Älskar eran blogg, och ni skriver grymt intressanta inlägg :)

Datumet 2011-05-20 och klockan 23:09:11 Vi tackar för din kommentar!
URL: http://eliteriders.blogg.se/

Kommentera du också!

Namnet var...:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt och osynligt)

Blogg eller hemsida?

Skriv vad du vill:

Trackback
RSS 2.0