Hitta sig själv

Jag har länge varit lost, eller jaa... Försökt att hitta mig själv i någon annan, drunknat och simmat upp igen. Alldeles nyss fick jag en uppenbarelse, när jag stog i badrummet och tvättade händerna. Jag förstod vem jag var, för första gången i hela mitt liv insåg jag vem jag var.

Jag insåg att jag var tjejen som har en rosa personlighet, med prinsesslockigt hår och kärlek för fina saker. Jag är tjejen som vill vara snäll men tuffar på sig för att inte släppa någon in, vilket är något jag verkligen ska sluta med. Jag är tjejen som älskar kläder och inredningsprylar, som tycker att baka och laga mat är något av det bästa som finns i hela världen och jag är tjejen som lever för mina fyrbenta djur, Hästarna.

Jag insåg varför jag hatar vissa människor, att det är för att dom inte har hittat sig själva. Det är därför jag har hatat mig själv, tyckt att jag är fel och falsk. Jag tror inte ni förstår hur stort det här är för mig, att kunna trivas i mig själv! Jag har insett det nu, att man inte kan älska någon om man inte älskar sig själv. Och nu gör jag det. Det är en obeskrivlig känsla, en stor lättnad blandat med glädje och lyckokänslor. Jag önskar att alla i hela världen kan känna detsamma.

Nu är det slut på hatandet, skitsnacket, försöket att vara någon annan osv. för jag behöver inte vara en kopia av någon annan, när jag kan vara orginalet? Jag är en kärleksfull människa innerst inne, jag har haft svårt att visa det men nu är det slut på det!

Åh jag älskar mitt liv!!!
"I'm not gonna stop until the day
I'm standing on top of the world"


/VILMA

Kommentarer

Kommentera du också!

Namnet var...:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt och osynligt)

Blogg eller hemsida?

Skriv vad du vill:

Trackback
RSS 2.0