Märkessutrustning

Innan jag börjar det här inlägget, så tänkte jag bara säga att det viktigaste med utrustning är att du och din häst gillar det, inte alla andra.

Jag älskar märken. Det är ren och skär sanning, det är fakta. Jag tycker att mitt Schockemöhleschabrak är dödsnyggt. Jag tycker att min Kingslandjacka slår en gammal från Hööks. Jag tycker att mina JW vantar är finare än mina gamla Hööks vantar. Jag tycker att mitt Tattinisett slår mitt från Hööks. Det är helt ärligt hur jag tycker. Jag tycker att många saker är finare än vissa billigare kopior.

Men jag tycker om vissa fina Höökssaker, jag tycker att ett täcke från Börjes kan vara skitsnyggt och att ett par lindor kan ha vilket märke som helst, att det inte spelar någon roll. Jag tycker att det viktigaste med saker är att det ska se exklusivt och genomtänkt ut, annars lockar det inte mig.

Det viktigaste för mig, det är att se ren och prydlig ut. Sedan är det klart att jag tycker det är mycket roligare att styla min häst när han får ha sitt HV Polo Schabrak och jag kan ha min Kingslandjacka, men det spelar inte nån jätteroll. Sanningen till att jag köper märkessaker för egentligen gigantiska summor pengar, är för att det oftast håller bättre och är snyggare, finare och det lockar mig mer. Jag känner mig bekväm och fin i det, det boostar mig själv! Jag ser inget fel i det.

Det jag blir irriterad på är alla jävla stämplar man får. Alla tycker att jag är bortskämd, för att jag får hög månadspeng (jag får ju mitt barnbidrag) och att mina föräldrar är snälla och skjutsar mig och betalar lite saker. Men det är också för att jag tar mycket ansvar, mitt barnbidrag köper jag egna kläder och fika för. Jag är barnvakt åt min lillebror en gång i veckan och tjänar pengar via det. Mina föräldrar är snälla och jag är väldigt tacksam över att jag fick just dom, kanske är jag bortskämd, men jag tycker inte att jag beter mig bortskämt.

Allt som jag inte behöver köper jag för egna pengar. Ta till exempel: allt jag köpte på globen köpte jag för egna pengar. Båda mina Schockemöhle schabrak är köpta för egna pengar. Min kingslandtopp plus strumpor är köpta för egna pengar. Min hjälm och nästan alla mina schabrak. Så bara för att jag har märkesutrustning, betyder det inte att jag jobbar ihop pengar för det. För vid 7 fall av 10 vid köp av utrustning betalar jag själv.

Vad är det för fel att tycka det är kul med märkessaker och att matcha och styla? Vad är det för fel med att  ha Höökssaker? Måste man vara en bortskämd rikemans unge för att ha märkessaker? Måste man vara en fattiglapp för att man har Hööksaker? Det skulle jag gärna vilja ha svar på :) Själv tycker jag inte det, vad man har på sig och vilket märke det är i från behöver inte alltid visa din personlighet.

Ifall du tyckte det här inlägget var bra så får du gärna kopiera det till din blogg, såvida det finns en länk till Vivc förstås!

Håller någon med mig?
/Vilma

Kommentarer
Elin Kommenterade...

Snyggt skrivet, gillar era åsiktsinlägg! :)

Datumet 2012-01-04 och klockan 12:45:41 Vi tackar för din kommentar!
URL: http://picsbitches.blogg.se/
Emelie Kommenterade...

Håller klart me ;)<3

Datumet 2012-01-04 och klockan 18:14:31 Vi tackar för din kommentar!
URL: http://lovenessie.blogg.se/

Kommentera du också!

Namnet var...:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt och osynligt)

Blogg eller hemsida?

Skriv vad du vill:

Trackback
RSS 2.0