Nytt år- nya nyårslöften

Så sant som det var sagt... år 2011 ska bli mitt år, jag ska må bra fysiskt och psysiskt, jag ska det! Jag har bestämt mig helt enkelt. Så här är mina nyårslöften, och jag varnar er... det är en lååång lista!
  1. Hålla ordning på rummet och badrummet- jag och min syster har ett eget som ser för jääävligt ut... samma med mitt rum ofta.
  2. Inte slarva bort något- jag tappar bort allt möjligt och det ska det bli stopp på.
  3. Spara på pengar och köpa mest nödvändiga saker- spara eller slösa? Spara förstås! Jag ska ju till London i Maj och då vill jag ha mycket pengar att shoppa för!
  4. Ha som senast regel för läggning på vardagar halv elva- ofta går jag och lägger mig klockan tolv och då blir hela dagen förstörd.
  5. Börja träna mera, 2 dagar i veckan minst så ska jag springa/simma/powerwalka (el. annan motionsform!)- skäms över min kondis. Finns endast saker att förbättra!
  6. Inte ligga och dega bara för att man är trött utan umgås mera- känner att jag försummar mina vänner mer och mer och sätter hästen före. Det är inte okej och det ska bli ändring!
  7. Sluta småäta kakor och godis, bli mer hälsosam- ingen kommentar...
  8. Begränsa datortiden- jag sitter alldeles för mycket vid datorn!
  9. Hålla ordningen hos Cooper bra- bara att börja...
  10. Inte vara så feg i hoppningen- fegis=jag år 2011. ofegis=jag 2012.
  11. Kämpa på i dressyren- :)
  12. Bli supersnäll, aldrig ljuga eller snacka skit- det viktigaste lugnt!
  13. Gå upp senast 7 vardag 10 helg- för att inte förstöra dygnsrytmen.
Allt det här hör ihop på ett sätt: Jag sitter för mycket vid datorn och blir då pigg innan jag ska sova, så jag ligger vaken tills klockan är 12-01 innan jag somnar. Det gör att jag är trött när jag går upp och därför går upp för sent, vilket gör att dygnsrytmen förskjuts. Jag är trött hela dagarna och för att pigga upp mig så äter jag godis och kakor, vilket egentligen endast ökar sockersuget och gör mig ännu tröttare. Nu är jag redan dödstrött och orkar varken hålla ordning hos Cooper, peppa mig själv att våga i hoppningen, fortsätta utvecklas i dressyren eller umgås med vänner. Istället så ligger jag hemma framför facebook och stökar bara ner mitt rum och badrummet ännu mer. Jag orkar verkligen inte städa så allt blir endast värre. Det enda jag inte har en ursäkt för är punkt 12.

Har ni några nyårslöften?

/Vilma


Kommentarer
Mini Kommenterade...

bra mål :)

Datumet 2012-01-02 och klockan 22:27:56 Vi tackar för din kommentar!
URL: http://fotobarnet.blogg.se/

Kommentera du också!

Namnet var...:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt och osynligt)

Blogg eller hemsida?

Skriv vad du vill:

Trackback
RSS 2.0