Privatlektion för Elin

Igår så red jag en privatlektion för Elin med Tin-Tin. Han hade inte blivit riden ordentligt på länge utan var väldigt stel och otränad, så vi började med att värma upp via en övning längs fyrkantspåret. Från början skulle jag bara rida runt fyrkantspåret och göra tiometersvolter vid B, E, C och A. Då var han ganska ovillig och stretig, men vi började även med halter emellan för att få lite mer uppmärksamhet. Efter det gick vi in på en volt och ökade och minskade böjningen, alltså gick på en mindre volt och en större.

Sedan jobbade vi lite i skritt med trav övergångar. Nu började han jobba riktigt fint och bli varm i kläderna! Efter det så travade vi på en volt vid A och gjorde skänkelvikning från den öppna delen till den slutna igen. När jag väl kom ut till väggen ökade jag på för att ta större steg. Det gick superbra! Han började arbeta i en toppenform här och verkligen jobba med ryggen. Min sits blev även väldigt bra. Vi gjorde samma sak åt andra hållet, och sedan samma sak åt båda hållen i galopp. Han var verkligen jättefin och hade en jämn rytm i galoppen och galopperade med stora fina steg.

Vi avslutade ridpasset med att rida sluta på diagonalen fram till X där vi gjorde en öppna upp till A på rakt spår. Han var jätte jätte fin och vi avslutade passet med en djup form. Jag är jättenöjd med lillhästen som är så duktig! Elin är ju också en sån duktig tränare så det är jättekul att träna för henne.

/Vilma

Kommentarer

Kommentera du också!

Namnet var...:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt och osynligt)

Blogg eller hemsida?

Skriv vad du vill:

Trackback
RSS 2.0